https://forums.marvelheroes.com/discussion/205204/marvel-heroes-2015-1-55-patch-notes#latest
原文
二周年記念大型パッチ、Ver1.55のパッチノートを簡単に部分翻訳+解説しておきます。
前回のテスセンパッチノートから内容増えてます。
・新プレイアブルヒーロー Dr. Doom
ドクターストレンジは「Doctor」表記だったけど、ドゥームは「Dr.」だったりする。
初のマルチリソース(SPゲージが2本ある!)で、Mental攻撃とEnergy攻撃で使い分けます。
更には三つのシグネチャーを使い分ける事もでき、ビルドが悩ましくなりそう。
Lv42になると三択Passiveをいつでも自由に切り替えられるようになり、
魔力型/EN型/両刀型にチェンジ可能で、リソースも一本化されたりします。
ULTがダサすぎて大不評でしたが、結局修正の無いまま実装されました。
・Thing、52レビュー
ついにシングもレビューの時が。 これで未レビューはケーブルとデップーのみ!
原型を留めているのは左ツリーのみ。ほぼ完全刷新。
「戦いのお時間だぜ!」は常時procになり、発動後は固有ゲージが続く限り継続。
basicで殴り続ければ永続も可能。
シグネチャーを発動すると、クロベリンタイムを効果二倍で発動可能。
HP最大値が高ければ高いほど威力の上がる殴り技も登場。HP500毎に1%威力UP。
仲間召喚は、ストリートギャング以外Summonタグが無く、大技の1つといった位置づけ。
残念ながら無敵技はなくなりました。
・チームアップ2.0
各TUヒーローを経験値で育てる方式にシステム自体を変更。
一体一体育てる必要があるので、当分経験値のやり場には困りません。
と言ってもオメガポイントの上限解禁もじきに来るはずですが。
一体育てきるのに必要な経験値はレジェンダリーアイテムと同じ。
戦闘力も強化されているので、今後は召喚して使うのが基本になるでしょう。
TUギアも刷新されました。
新たにコズミックTUギアが導入され、今までの紫装備はやがて用済みになるでしょう。
ただし、今まであったクリティカル値UP効果(最大+100)は廃止されます。
優秀な紫は取っておく価値がある……かも? ないかも?
新規効果も色々増えているので、どうかなぁ……
廃止されるは、クリ値、移動速度、Tenacity、属性DEF、の4つ。
・レトコン廃止
再配分時にレトコンを消費しなくなり、いつでも好きに振り直せるようになります。
レトコンは別のアイテムに変換され、NPCのクレアが景品と交換してくれます。
何と交換してくれるのかは不明。
ストーリー報酬のレトコンは今のうちに回収しておきましょう。
・トレーニングルームの変更
左上のダミーが「体力上昇版レイドダミー」に置き換わりました。
射撃ダミーは近接ダミーと統合。距離によって攻撃を使い分けるようになりました。
MAP内にはベンダー、クラフター、エンチャンターも配置され、便利さUP。
・エリート&ボス効果の変更
エリート(青&黄)エネミーとボスの持つランダム付加効果にも変更があります。
多くの能力は以前より長いクールタイムを持つようになり、鬱陶しいテレポートも
発動頻度が減る事になるかと思われます。
「パワーコズミック」による移動ダメージ球も弱体化。
コズミックターミナルのボスは今まで必ずパワーコズミックを持っていましたが、
(一般ボスよりは強い選択範囲で)ランダム化され、付加効果の一つになります。
あの嫌らしい青ザコの「短時間無敵バリア」は廃止。これは嬉しい。
・変更&バグ修正
-メディキットが体力がマンタンでも使用可能に
-メディキットのスタック数が200に
-トレーニングルームにベンダー、クラフター、エンチャンターを配置
-プレイヤー頭上のSPバー表示をオプション化
-モーションキャンセルによる動作のスムーズ化作業(計画中)
-低スペックPCに対するビジュアル効果の負荷軽減(計画中)
-持続時間延長効果は、シグネチャーに影響を与えなくなる
-「Weaving」廃止
-シーハルクのセカンドリソースゲージを刷新
-ビジョンのComeuppance(地面潜り)使用中は完全無敵に
-シルバーサーファーのPower Unconquered(Passive)の発動してなかった効果を修正
-サイロックのPsyche-Blastが表記通りになってなかった点を修正
-Ulrikのアイコンがミッドタウンでおかしくなっていた点を修正
-スペイン語・ロシア語をアップデート
-銀行でブラックキャットを倒した後、NPCが出なくなる問題を修正
-いくつかの実績のバグを修正
-「Party In A Box」をLv1アイテム化
パッチノートには載ってませんが、全ヒーローが新規スタート時にお試し選択可能になっています。
10LVまで育てられるってアレです。
・各ヒーローの調整
-基本方針を変更した。これで終わりではなく、今後も調整は続けていく。
-常時調整しているため、テスセン内には告知に無い変更が加わっている事もある。
-全てのヒーローが最高難度のモードで戦えるように調整する予定。
あまりに膨大なので途中で翻訳止まってます。
気になる人は原文のチェックを!
https://forums.marvelheroes.com/discussion/205204/marvel-heroes-2015-1-55-patch-notes#latest
後で残り追加するかも…… しないかも……
「総合」
・全ての召喚ダメージを+25%
「オメガノード」
・Legion
弱体化。最大ランクを10から5に変更。 ……明らかに強すぎたスカーレットウィッチ対策。
「ブラックパンサー」
・Panther Soul
10%ダメージ低減効果を追加
・Panther Grace
Meleeヒット時10%ダメージ低減効果を追加
「ケーブル」
・Veteran Warrior
10%ダメージ低減を追加
・Eye for Weakness
20%のダメージ、クリティカルダメージ、ブルータルダメージ強化効果を追加
・Meteor Kick
ダメージ二倍効果はexecute効果に置き換わる (総合的に見ればやや弱体化)
・Star Spangled Strike (Sig)
ダメージ10%低下調整 (想定以上のダメージが出ていたため)
「コロッサス」
・Crushing Smite
DoTダメージを強化。SPとアーマーゲージを回復。execute効果と4sのCTを追加。
・Titanic Slam
ダメージ強化。アーマー値残量1%毎に0.5%ダメージ強化。CTは8秒に延長。
アーマーが50%以下ならアーマー値を50%回復。
アーマーが50%以上ならゲージ残量によるダメージボーナスを倍加。
・Colossal Roar
SP消費なし。6秒間のDEFバフ&HPバフ&SPリジェネ効果を追加。
「サイクロップス」
・Martial Arts
10%のダメージ低減を追加。
Fighting Expertiseツリーの攻撃を使用した後、一定時間さらに10%低減。
「ドクターストレンジ」
・Orb of Agamotto
10%のダメージ低減を追加。
「エマ・フロスト」
・Drain Psyche
エマのDoTパワーの影響下にある敵から受けるダメージを20%低減。隙を縮小。
ダメージ強化+SPコストを15に上昇。
・Psychic Blast & Telepathic Torment & Sudden Dread
効果時間を均一化(各々バラバラだったので掛け直しの把握が難しかった)
・Sudden Dread
消費SPを20に削減。
・Kneel Before Me
SP消費をゼロに。 発動中SP回復効果を追加。
・Unlock Potential
- Now grants total damage bonus to your powers instead of damage rating.
・Telepathic Mastery
- 10% Damage Negation added, Constitution buff duration increased from 2s to 8s.
・Diamond Armor
- Damage Negation reduced from 25% to 15% (10% migrated to Telepathic Mastery).
・Mental Overload
- Damage Negation if she destroys her minion reduced to 10%.
「ガンビット」
・Cheat Death
10%ダメージ低減。
・Savate Expert
Physicalパワーヒット時、一定時間10%ダメージ低減。
「ホークアイ」
・Flash Bomb
ダメージ低減効果を削除。
・Combat Training
10%ダメージ低減。
Meleeヒット時、一定時間さらに10%ダメージ低減。
「ヒューマントーチ」
・Protective Flames
パワー自体を削除
・Thermal Intensity
- Gained defense rating from former Protective Flames, plus 10% Damage Negation added.
・Blazing Speed
Movementパワー使用後、一定時間10%ダメージ低減。
「インビジブルウーマン」
・Quantum Compression
- Animation will be slightly faster and base damage increased to compensate for recent changes to animation timing.
「ロキ」
・Cold Snap
- Enemies can now be “Frozen” for double damage purposes without being actually frozen with the CC effect, similar to Iceman.
・Frost Armor & Arcane Shield
各々発動中に10%のダメージ低減効果を得る。
・Lay Waste
- Spirit cost reduced and enemies in the center of the area of effect take double damage.
・Master Sorcerer
- Now grants critical hit rating, damage rating, and total damage bonus, power duration no longer scales.
・Unyielding Power
- Cooldown reduced from 1 minute to 45s, spirit cost removed, damage/duration slightly adjusted to account for those changes.
・Spatial Deception
ダメージをsummoned ally damageベースに変更。
「ルークケイジ」
・Unbreakable Skin
25%ダメージ低減。
・Teamwork (Signature)
- Now grants a damage multiplier and damage negation bonus for a short duration.
「ムーンナイト」
・Carbonadium Armor
- Damage negation mechanic has been changed as follows: 10% damage negation per 10% missing Health, up to maximum of 60% (at 40%
remaining health).
・Avatar of Vengeance
- Can restore up to 40% health (up from 30%).
・Tools/Avatar of Vengeance
- Damage rating, critical rating, and critical damage rating increased so that the values previously given at 30% health are now
given at 40% health.
「Mr.ファンタスティック」
・H.E.R.B.I.E.
10%ダメージ低減効果を削除。
・Elastic Body
20%ダメージ低減。
・Stretch Dash
アニーションを変更。発動後の隙をゼロに。
・Super Stomp
- Landing animation can now be canceled out of for smoother transition.
・Positron Emitter
- Now channeled for up to 2s as you hold down the hotkey, instead of being forced to channel for the maximum duration.
・Giant Punch
- Animation can now be canceled out of slightly sooner.
・Elastic Barrage and The Twister
- Now have much shorter minimum channel times.
「Ms.マーベル」
・Photonicを消費するパワー全て
ゲージが100%の場合ダメージを150%に。
・Stellar Beam
- Has been converted to a spirit spending power that deals 25% more damage after spending Photonic Energy. Also deals slightly less
damage to each target it pierces after the first.
・Photonic Devastation
- now gains 1% damage per 1% attack speed, but can no longer “Beam Weave”.
・Radiant Cascade
- now provides near unlimited Photonic Energy for its duration, allowing Ms Marvel to continuously cast her Photonic spenders.
・Photonic Wave
DoTの持続時間を8秒に固定。
・Energy Infusion
パワー自体を削除。
・Infused Regeneration
- Now has the on-demand active healing component from Energy Infusion.
・Energy Absorption
- Now passively restores spirit whenever you trigger Photonic Energy (formerly found on Energy Infusion).
・Flight of the Warbird
- Power has been removed from Ms. Marvel’s kit.
・Kree Toughness
- Now has the Power team buff on Movement power use from former Flight of the Warbird.
・Cruising Altitude
Flight of the Warbirdに名称変更。
・Infused Uppercut
消費SPを12に低減。DoTダメージを追加。
・Stellar Flare
- No longer a charge-up power, now has 8s cooldown, cost reduced to 25. Animation adjustments to improve responsiveness.
・Crashdown Strike
DoTの持続時間を8秒に延長。
「ナイトクローラー」
・X-Slash
- Grants critical damage and brutal damage as a percent rather than a rating, and its spirit cost has been reduced.
・One Step Ahead
- Now grants total damage percent bonus rather than granting damage rating. Also grants Nightcrawler 15% damage negation for a
duration after using a teleport power.
・Righteous Frenzy
- Damage rating converted to a percent total damage bonus, and Kurt also gains spirit while active. Now has the Melee keyword tag.
・Advancing Guard
- Damage rating and defense rating have both been increased to bring it closer to Heartseeker Guard in viability.
・Shadowmeld
- Restores spirit while stealthed and no longer has a spirit cost.
・Infernal Brimstone
効果時間を6秒に延長。
・Brimstone Blitz
Meleeタグを追加。
・Bamf Bomb
- This power now has a 2s grace period for bonus damage after stealth.
「ノヴァ」
・Blast Off
- No longer deals both the forward and backwards damage to the same target if the target happens to have a huge hit box. Backwards
damage reduced to match forward damage.
・Gravimetric Surge
- Energy & melee buff now persists for 2s after explosion. Power now correctly gains bonus duration from Nova’s Slot 3 Unique, Nova
Centurion Standard-Issue Belt.
「パニッシャー」
It came to our attention that a particular bug caused Punisher to receive an unintended buff at the end of April patch (around
20%-40% more damage to Ammo spenders based on how much Ammo/sec they spent), with no patch notes and without our knowledge. This was
related to a backend change on how alternate-resource (e.g. ammo) spending damage powers are calculated, and was not intended to
affect any actual front-end damage numbers (no other alternate-resource heroes were changed as a result).
This issue has been fixed, and we realize this will cause a reduction in overall power level. We’ve increased the base damage of
Ammo spenders to help offset the bug's correction. We'll continue to closely monitor Punisher in the coming weeks to see if any
further adjustments are necessary and take action.
・Pain Tolerance
- Damage Negation effect now starts at 20% when at full health and increases to 50% when low on life.
・Head Shot
- Damage Bonus now stacks additively with Execute affix instead of multiplicatively (bug fix)
「ロケットラクーン」
・Keen Planning
パワー自体を削除。
・Combat Shield
- Now absorbs all incoming damage, but has a lower capacity, and the delay before recharging has been reduced to 2 seconds. Passive
effect now grants 10% damage negation, projectile deflection, more defense rating, and the endurance / shield restoration on orb
pickup effect formerly on Razor-Sharp Wits.
・Razor Sharp Wits
- Has gained the cleanse active, Dexterity team buff, and dodge rating of Keen Planning. Damage Rating Added.
・Gravity Mine
- Projectile speed increased.
・Photon Pistols
- Now restores Spirit on hit.
・Heavy Plasma Rifle
- Projectile speed increased, attack speed slightly increased, now deals bonus critical damage.
・Heavy Gauss Rifle is no longer a charge-up power, deals more damage, and has a 4s cooldown.
・Photon Minigun - Now deals bonus damage over time, ramping up with every shot.
H7 Fleetslayer - Removed Spirit cost, added Gun keyword tag. Added Specialization tech, converting the old Assault & Battery
passives and adding a third option. This third specialization focuses on not using any summons and amplifies explosives.
Battery Specialization
H7 Fleetslayer's damage is increased by a percentage of your summoned ally bonus damage.
Summoned ally damage increased, Summon power spirit costs reduced
Groot gains extra critical and brutal chance
Summon an additional maximum Blaster Turret, and each activation summons 2 turrets
Assault Specialization
Grants Heavy Gauss Rifle a higher cooldown and bonus damage
H7 Fleetslayer restores spirit per activation
Gun power spirit costs reduced, Gun damage increased 10%
Adds an extra Damage over Time effect to Gun powers
Explosives Specialization
H7 Fleetslayer gains 2 extra shots
Gravity Mine gains 8s cooldown & bonus damage
C7 Stun Grenade gains 8s cooldown & bonus damage
Heavy Plasma Shot damage increased 200%, reduced when you have Groot or Turrets active
「スカーレットウィッチ」
・Ravenous Binding
回復力を弱体化。
「スパイダーマン」
・Spider-Brawl & Spidey Pummel
アニメーションを入れ変え。
・Web Barrage
- Gains a stacking damage bonus when hitting enemies.
・Leaping Assault
必ずクリティカルする。
・Superior Agility
- Damage rating converted to total damage percent. 10% damage negation migrated to Spider to the Fly and triggers ・when Spidey hits
with a melee power instead of when he dodges or uses a movement power.
・Web Shield
- Passively gains 10% damage negation, spirit costs are reduced while shield is active.
・Amazing Smash
- Spirit cost removed.
「リス子」
・Squirrel Heart
10%ダメージ低減。
・Squirrel Distraction
- 10% Damage Negation on melee hit added, replacing current defense rating.
「ストーム」
・Healing Winds
10%ダメージ低減。
「タスクマスター」
・Flawless Emulation
- 5% Damage Negation added to on Devil/Captain proc, 5% Damage Negation added to Spider/Archer proc. Now restores spirit on critical
hits and brutal strikes
・Action!
- now confers the benefits to Taskmaster without requiring him to stay within the hotspot area. Effect now includes a 50% increase in
attack speed to his powers, as well as spirit regeneration for the duration of the effect. The cooldown has been reduced to 45s, while
the duration has been adjusted to 10s. Activating this power no longer requires spirit. Power duration no longer affects this power
(general rule for Signature and Ultimate powers).
・Anti-Heroic Charge and Deadly Volley
- Spirit cost reduced to 10 per activation.
・Rebounding Shield
- DoT duration has been increased to 8s.
・Fearless Acrobat
Meleeダメージ強化。
・Peerless Archer
Rangedダメージとブルータル値を強化。
・Amazing Webslinger
移動速度UP効果は、回避時もしくはMovement使用後のダメージボーナスに置き換え。
「ベノム」
・Infect
体力回復速度を均一化(弱体化) 。
・Writhing Tendrils
特定条件下でDoTが二重に掛かっていたバグを修正。
「ウルヴァリン」
・Adamantium Skeleton
20%ダメージ低減。
「X-23」
・Heart of a Beast
20%ダメージ低減。